V rámci vánoc budu publikovat pár tipů na měření a online marketing.
Google Analytics Client ID je jednoduchá základní proměnná co by měla jít s každým hitem do vlastní dimenze. Co určuje? Je to hodnota měřící cookie Google Analytics, která určuje z pohledu měření uživatele. Samotné založení proměnné v GTM cookie nevytvoří, jen ji čte když existujte.
Vytvoření proměnné typu Cookie
Google tag manager > Proměnné definované uživatelem > Nová
Název: Cookie-_ga
Výběr typu: Soubor cookie první strany
Konfigurace proměnné
Název cookie:
_ga
Výstup: GA1.2.396130261.1443384541
Využití:
Jedná se o nejjednoduší čtení hodnoty Google Analytics cookie, jde to i skripty s ořezání jen na číslo.
Obsah této proměnné odešlete jako hodnotu vlastní dimenze v GTM u tagu GA pageview all pages
Google tag manager > Značky > Vaše značka GA pro všechny stránky
Další nastavení: Vlastní dimenze
Číslo: číslo vámi vybrané vlastní dimenze
Hodnota dimenze:
{{Cookie-_ga}}
Pokud chcete toto číslo využít v measurment protokolu je nutné z něj oříznou začátek aby vám zůstalo jen 396130261.1443384541.
Vytvoření proměnné obsahující jen číslo GA CID
Google tag manager > Proměnné definované uživatelem > Nová
Název: Utility-GAClientID
Výběr typu: Vlastní kód JavaScript
Konfigurace proměnné: Vlastní kód JavaScript
function() { try { return {{Cookie-_ga}}.match(/(\d+\.\d+)$/)[1]; } catch(e) {} return; }
Pak je ve značce můžete prohodit ve GA značce pro všechny stránky {{Cookie-_ga}} za {{Utility-GAClientID}}
Na stejném principu si můžete dát do GA posílat třeba informaci, jestli uživatel odsouhlasil EU cookie law, stačí vytvořit další proměnou s názvem cookie které generuje vaše eu cookie law lišta.
Pokud název neznáte, tak v chrome CTRL + SHIFT + i pak v liště vybrat „Resources“ v pravé liště Cookies a vybrat vaši doménu. Zde najdete všechny vaše aktuální cookies.
Malý hate pod čarou
Proč si myslím, že tohle řešení je docela dost dobré?
Nepoužívá jQuery – Typické problémy, pozdě načtené, různé verze, různé chyby, blokování atd.
Nešahám na GAcookie pomoci DOM, je pár archajických prohlížečů co s tím mají problémy.
Ano je tam i ten try aby to neházelo chybu.
Jen super čistý JS.
Oproti klasickému Simo Ahava řešení toto řešení nemá delay 2-3sec a proto jde použít i u aplikací,
V aplikaci je typicky problém s velmi brzkým odpálení virtuální pageview na kterou je navázané měření.
A proto tam klasický kód nefunguje, jelikož není možnost „si počkat“.
Kdy se toto řešení nemusí hodit?
Trackování s více různými GA ID na webu, weby s měřením přes více různých domén.
1 komentář u „Proměnné Google tag manager 1 – Google Analytics Client ID“
Ahoj Libore,
Bohužel zatím to neplánuji pustit ven, velká část tohoto řešení je udělaná na míru a liší se od platformy a toho jak moc schopný programátor je při ruce, takže to není pro „normálního uživatele“. Ale pokud někdo má zájem můžeme se domluvit a já mu to pomohu implementovat.