Proměnné Google tag manager 1 – Google Analytics Client ID

V rámci vánoc budu publikovat pár tipů na měření a online marketing.
Google Analytics Client ID je jednoduchá základní proměnná co by měla jít s každým hitem do vlastní dimenze. Co určuje? Je to hodnota měřící cookie Google Analytics, která určuje z pohledu měření uživatele. Samotné založení proměnné v GTM cookie nevytvoří, jen ji čte když existujte.

Vytvoření proměnné typu Cookie

Google tag manager > Proměnné definované uživatelem > Nová
Název: Cookie-_ga
Výběr typu: Soubor cookie první strany
Konfigurace proměnné
Název cookie:

Výstup: GA1.2.396130261.1443384541

Využití:

Jedná se o nejjednoduší čtení hodnoty Google Analytics cookie, jde to i skripty s ořezání jen na číslo.
Obsah této proměnné odešlete jako hodnotu vlastní dimenze v GTM u tagu GA pageview all pages

Google tag manager > Značky > Vaše značka GA pro všechny stránky
Další nastavení: Vlastní dimenze
Číslo: číslo vámi vybrané vlastní dimenze
Hodnota dimenze:

Pokud chcete toto číslo využít v measurment protokolu je nutné z něj oříznou začátek aby vám zůstalo jen 396130261.1443384541.

Vytvoření proměnné obsahující jen číslo GA CID

Google tag manager > Proměnné definované uživatelem > Nová
Název: Utility-GAClientID

Výběr typu: Vlastní kód JavaScript
Konfigurace proměnné: Vlastní kód JavaScript

Pak je ve značce můžete prohodit ve GA značce pro všechny stránky {{Cookie-_ga}} za {{Utility-GAClientID}}

Na stejném principu si můžete dát do GA posílat třeba informaci, jestli uživatel odsouhlasil EU cookie law, stačí vytvořit další proměnou s názvem cookie které generuje vaše eu cookie law lišta.

Pokud název neznáte, tak v chrome CTRL + SHIFT + i pak v liště vybrat „Resources“ v pravé liště Cookies a vybrat vaši doménu. Zde najdete všechny vaše aktuální cookies.

Malý hate pod čarou

Proč si myslím, že tohle řešení je docela dost dobré?
Nepoužívá jQuery – Typické problémy, pozdě načtené, různé verze, různé chyby, blokování atd.
Nešahám na GAcookie pomoci DOM, je pár archajických prohlížečů co s tím mají problémy.
Ano je tam i ten try aby to neházelo chybu.
Jen super čistý JS.
Oproti klasickému Simo Ahava řešení toto řešení nemá delay 2-3sec a proto jde použít i u aplikací,
V aplikaci je typicky problém s velmi brzkým odpálení virtuální pageview na kterou je navázané měření.
A proto tam klasický kód nefunguje, jelikož není možnost „si počkat“.

Kdy se toto řešení nemusí hodit?

Trackování s více různými GA ID na webu, weby s měřením přes více různých domén.

Máte zájem o nějaké speciální proměnné a skripty do GTM? Napište si o ně v komentářích.

  • Ahoj Libore,
    Bohužel zatím to neplánuji pustit ven, velká část tohoto řešení je udělaná na míru a liší se od platformy a toho jak moc schopný programátor je při ruce, takže to není pro „normálního uživatele“. Ale pokud někdo má zájem můžeme se domluvit a já mu to pomohu implementovat.