Proměnné Google tag manager díl č.2 – obsah meta robots pro seskupení obsahu v Google Analytics

V čemu to slouží?

Zjišťování správné indexace obsahu pro SEO, třídění obsahu v Google Analytics. Ukáže vám, kde máte jak nastavené meta robots.

Data sbírají sami uživatelé na celém webu včetně privátních zón, takže se o to opravdu můžete opřít. Osobně to rád využívám, zvláště u složitějších webu, kde se kombinuje více CMS nebo případně programátoři vytváří jednotlivé stránky na míru, kde se často na něco zapomene. To, že privátní stránka není na Google nemusí být tím, že má správně nastavenou indexaci, jen chyběl odkaz. Pak se někdo odkáže a budete mít v indexu i privátní klientskou zónu, čemuž je dobré předcházet.

Vytvoření proměnné:

Název: document.head.meta.robots
Výběr typu: Vlastní kód JavaScript
Konfigurace proměnné: Vlastní kód JavaScript

Výstup: Typický výstu je „index,follow„, ale podle chuti to může být „noodp,noydir,noarchive“ nebo třeba pro stránkování „noindex,follow“.
Pokud nic nenajde vrátí hodnotu „meta-robots-missing“ což pro váš může být indikátor, že je někde něco špatně.
Hodnota „(not set)“ znamená, že uživatel nemá prohlížeč podporující DOM (často spam a roboti)

Využití:

Obsah této proměnné odešlete jako seskupení obsahu v GTM u tagu GA pageview all pages
Další nastavení > skupina obsahu
Číslo > Vámi zvolení číslo, obvykle dávám na 5 (nastavuje se v GA správce > Seskupení obsahu)
Skupina obsahu >

Tento přístup meta robots je ten nejjednodušší, stejným způsobem si můžete vzít další proměnné z hlavičky začínající „<meta name=“ .
Ukázkou může být klasické Keywords nebo Description, stačí jen ve skriptu prohodit název. Samozřejmě je otázka jestli to k něčemu reálně využijete.

Alternativní obsah:

Stačí jen prohodit „robots“ za „description“ a další níže pro ukázku uvedených hodnot.

V dalším díle si ukážeme jak si brát i další pole z meta jako jsou property, atd.

 

Podpora v prohlížečích

Chrome Internet Explorer Firefox Safari Opera
1.0 6.0 3.0 3.0 9.5