Základní nastavení – Dobré praktiky Google Analytics

Jsou určité „Dobré praktiky Google Analytics“, které je dobré dodržovat.
Protože co nastavíte na začátku , to máte na už napořád.
Protože nebude chtít přijít o data… nebo je dělit do více GA  profilu.

Jeden web = Jeden účet

Ne, opravdu se nevyplatí jeden účet a tvořit jen profily pro úplně rozdílné weby.

Jedna doména = jedna služba = nejméně dva profily

Když  Google Analytics na začátku nastavíte  správně ušetří vám starosti a  nervy pozdějí
Když Google Analytics na začátku nastavíte správně ušetří vám starosti a nervy pozdějí
  1. První profil – nefiltrovaný
  2. Druhy profil  s filtry
    • Vaše firemní IP adresa,
    • Vaše domácí IP adresa,
    • Klientova domácí IP adresa
    • Klientova firemní IP adresa
    • A další IP adresy klienta

Více domén:

Každá doména(cz sk com org ) by měl mít svou vlastní službu.

Proč ?

Jedna služba lze v Google Analytics napárovat jen s jednou službou Google Webmaster Tools a díky ní se ještě stále můžeme dostat ke keywords a dalším informacím . Pokud by to bylo udělané jinak přišli bychom o tyto drahocenné informace.

Profilů může být opravdu moc … Příkladem jsou vícejazyčné stránky.

      • 5 jazyků, to znamená domény .cz .sk .com .de .ru
      • U každé domény 2 profily (filtrovaný/ nefiltrovaný profil)
      • Další speciální dle potřeby (testovací , speciální měření cílů etc. )
      • Celkem 5×2+1= 11ks  profilů a více

Více se o spojování profilů a učtu Google Analytics dozvíte na stránkách Google podpory a Tracking Multiple Domain

Ukázka: Google analytics s více profily lepší případ - Dobré praktiky Google Analytics -
Ukázka: Google analytics s více profily lepší případ – Dobré praktiky Google Analytics –

Proč tohle píši?
Ne prvé jsem se setkal s jedním účtem a na něm třeba 10 profilu od deseti různých webu. Ono to teoreticky je v pořádku, protože na jeden Google účet můžete mít jen 25 účtů Google Analytics a přitom profilu můžete mít kolik chcete, takže lenost vytvořit si o jeden účet více a na sdílet data na hlavní profil. Zábava však končí, pokud chcete  takové profily  efektivně spravovat.

  • Google Merchant Center
  • Google Adwords
  • Google Analytics
  • Google Webmaster Tools
  • Google Analytics

Tam všude člověk začne narážet na omezení a prolínání mezi weby.