Vylepšené měření pohybu uživatele na webu GTM GA

Verze 2.0 mého článku o  „Eliminace (not set) v Google analytics enhanced ecommerce impressions listu a dalších reportech“

Co získáte?

Proměnnou co říká, přes jaký prvek se uživatel dostal na danou stránku, včetně reloadů a rediretů externí zdrojů a další navigace.

Tuto hodnotu si pak můžete poslat jako custom dimenze nebo content groupingu, případně ji používat v Google analytics enhanced ecommerce detailu.

Příklad:

Uživatel se proklikne přes menu, v následující stránce bude tato informace.  „header-menu“

Uživatel přijde z externí zdroje… „trafic-external“

Uživatel příjde z kampaně „trafic-campaign“

Uživatel si znova načte stránku „navigation-reload“

Oproti předchozí verzi funguje i když vytvoříte nové okno, takže se stále zachová cesta stránky.

Co budete potřebovat?

Xpath co jsem vytvořil v tomto článku

Track Browsing Behavior In Google Analytics – od Jethro Nederhof  na Simové blogu,  co vychází z mého trackování tabu.

Jak to funguje?

Když kliknete vytvoří se v localstorage proměnná co obsahuje cíl kliknutí, aktuální hodnotu URL a pojmenování kliknutí.

Když se načte okno, hledá tuto kombinaci v localstorage, pokud najde vyjme z dat tuto hodnotu a zapíše ji do lokální javascript proměnné.

Pak je tu interpretace další stavů vzniku okna a to je vzato z behaior trackingu.

Kliknutí v localstorage expirtují po 72 hodinách.

Implementace:

Odeslání dat do localstorage

Implementace pro linkclick.

Pravidla: cílová URL obsahuje http a obsahuje doménu daného webu.

 

Vytáhnutí dat z localstorage

Je potřeba rozšířit kód od Jethroa, kousek od konce vložit kód.

Vložit tento kód:

Zde pozor na nastavení domácí domény… „mareklecian.cz“ tu si změňte podle sebe.

Výsledky:

Za mě velmi dobré. Data jsem trochu zcenzuroval, tjs prázdné řádky.

Buy-to-detail Rate je dočtenost.

Unikátní nákupy jsou počet přečtení článků.

Kvantita je celkový počet přečtených slov.

Avg. QTY je průměrná délka článku v počtu slov.

 

Postřehy:

Z dat co je zajímavé … řádek 3, „související obsah“ používají uživatelé a docela hodně. 7,15%

(Not set) > 3,4%  jsem nezměřil vůbec a vypadá to trochu na divné návštěvníky co neměli local storage, ale mohlo se jednat i o anonymní uživatele, protože tam někdy je localstorage bloknutá.

Navigation-back/forward – Což mě docela zaujalo… je že uživatelé používají navigační tlačítka, dopředu a zpět.

Navigation redirect > Odhalil jsem tak několik zbytečných přesměrování.

Trafic-internal > Zjistil, že máme pár starých landing pages o kterých nikdo nevěděl, ale chodí tam lidi 😀 .

 

Omezení:

Neumí to trackovát přes různé domény, protože se local storage nepřenáší.

V referralu není #, takže je ho potřeba odřezávat > přepsat si to SPA.

Lidi v anonymním režimu mohou mít bloknutou localstorage.

.