O co se jedná? Je to novinka v prohlížeči Chrome od verze 85 (Aktuální verze je 86), která ořízne URL jen na doménu, pokud přejedete z jedné domény na druhou.

Google Analytics je nejrozšířenější nástroj webové analytiky na světě.
Zkratky: „GA“, „geáčka“, Universal Analytics.
V základu tento analytický nástroj měří dobře, ale čím více ho správně nastavujete, tím více se čísla více blíží realitě.
Nástroj se opírá o cookies a je celkově zaměřený na měřený návštěv.
Profi verze analytiky jsou velmi často implementovány pomoci Google Tag manageru.
O co se jedná? Je to novinka v prohlížeči Chrome od verze 85 (Aktuální verze je 86), která ořízne URL jen na doménu, pokud přejedete z jedné domény na druhou.
Komu je tento článek určen? Specialisté online marketingu se zájmem o webovou analytiku a analytikům. Článek budu průběžně měnit, beru to jako takový přehled pro mě, urovnání v moji hlavě. Budu tam dávat i datumi, kdy co přibylo. Článek ještě neprošel korekcí, bude ještě ve vývoji. Co jsou to Google analytics 4? Je to moderní analytický […]
Proč jsem si to naprogramoval sám? Mám kolem sebe SPA (Single page aplikace), kde prostě klasický scroll nefunguje. Načte se jedenkrát a tím to hasne. Nejde řídit. Nechci Jquery, protože je za mě dneska už zbytečná a mám rád vanilku bez závislostí. Nechci žádný balast jako jsou kódy pro super staré GA classic etc. jen […]
Klient měl několik jednorázových vstupních stránek na různých doménách a chtěl přes ně tahat trafik na svůj hlavní web. Tyto landing page neobsahovali žádný formulář jen odkazy do nákupního procesu na jiné doméně. Takže vyhodnotit přínos jednotlivých kampaní bylo docela problém, protože data byla v několika Google analytics property (službách) a ve výsledku byl vidět […]
Prošel jsem desítky AMP(Accelerated Mobile Pages) case study, vzorových českých i zahraničních AMP e-shopů etc. a zjistil, že všechny mají super jednoduché měření a propagaci (zaměřená jen na zobrazení stránky). Tato jednoduchost je o tom, že eshopy tedy weby zaměřené na prodej produktů zcela v AMPu ignorují produkt. U klasických eshopů jsme zvyklí, že měříme […]
Verze 2.0 mého článku o „Eliminace (not set) v Google analytics enhanced ecommerce impressions listu a dalších reportech“ Co získáte? Proměnnou co říká, přes jaký prvek se uživatel dostal na danou stránku, včetně reloadů a rediretů externí zdrojů a další navigace. Tuto hodnotu si pak můžete poslat jako custom dimenze nebo content groupingu, případně ji […]
Co jsem chtěl? Změřit čas na obsahové stránce, tak abych mohl říci, že si uživatelé obsah opravdu přečetli. Samozřejmě se jedná o skript v Google tag manageru.