Problémy s AMP ve webové analytice e-shopů

Prošel jsem desítky AMP(Accelerated Mobile Pages) case study, vzorových českých i zahraničních AMP e-shopů etc. a zjistil, že všechny mají super jednoduché měření a propagaci (zaměřená jen na zobrazení stránky). Tato jednoduchost je o tom, že eshopy tedy weby zaměřené na prodej produktů zcela v AMPu ignorují produkt. U klasických eshopů jsme zvyklí, že měříme Google Analytics enhanced ecommerce, takže využíváme reporting zaměřený na produkt(cena, prodej, kategorie, brandy, sku, varianty). Podobně se chováme i v reklamě, kde jsou data o produktu základ pro produktovou reklamu, typicky pro super výkonný produktový dynamický remarketing a další formy reklamy pracující s produktem.

Celý článek

Hodnota dataLayer proměnné na jedno použití. Google tag manager

Pokud používáte automatické eventy v Google tag manageru vycházející z pojmenování universal analytics, tak se vám může stat, že při odesílání dat, odešlete data i z přechozí automatické událostí. Hodnoty proměnných dataLayeru přetákájí, pokud nepoužijete vždy všechny odesílané proměnné. Na tento jev často narazíte u starých projektů navržených digitálními agenturami, kdy se často odesilala kombinace kategorie a akce události.  Jelikož často nebyvají kapacity opravy těchto detailů, přišel jsem s tímto článkem a návodem jak to řešit. Celý článek