Rubriky
Blog o webové analytice

Kde hledat aktuální informace o webové analytice (GA4)

Už jsem to psal v rámci sociálních sítí, ale myslím si že bych to měl dát i zde na trvalo. Aby to bylo i pro návštěvníky webu.

Rubriky
Blog o webové analytice

Google consent mode je jen pomocník a ne řešení.

Disclaimer: Nejsem právník, takže vše na vlastní odpovědnost. Co to je Google consent mode? Je to funkce od Google co pomáhá s nastavení a dodržování souhlasů. https://support.google.com/analytics/answer/9976101?hl=cs https://developers.google.com/tag-platform/devguides/consent Ve zkratce si dáte do stránky ještě před všechny měřící a reklamní kódy vložíte následující kousek kódu, pokud nemáte souhlas od uživatele a Google svoje služby(Google analytics […]

Rubriky
Blog o webové analytice

Úvod: Cookieless analytika bez osobních údajů.

Disclaimer: Nejsem právník, takže vše na vlastní odpovědnost. Úvod do problematiky správného měření bez cookies a osobních údajů Toto je můj osobní pohled na věc, mnohým z vás se může zdát příliš tvrdý. Naučil jsem se s tímto přístupem k měření pracovat jak na úrovni implementace, tak na úrovni reportingu a zdá se mi, že […]

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Otevřený dopis vývojářům od webového analytika.

Na přednáškách a ve videích na YouTube pravidelně slýchám od vývojářů, jak je Google analytics a Google tag manager zlo. Prakticky přirovnávají GTM k Satanovi a mě už to opravdu nebaví. Článek píšu poté, co jsem zase slyšel takového nadávání a když jsem se chtěl o tom bavit s dotyčnými, tak mé komentáře byli smazány. […]

Rubriky
Blog o SEO - Optimalizace pro vyhledávače Blog o webové analytice

Oprava značení organické návštěvnosti ze Seznam.cz

O co se jedná? Je to novinka v prohlížeči Chrome od verze 85 (Aktuální verze je 86), která ořízne URL jen na doménu, pokud přejedete z jedné domény na druhou.

Rubriky
Blog o webové analytice

Souhrn Google analytics 4 / Google analytics web & apps beta

Komu je tento článek určen? Specialisté online marketingu se zájmem o webovou analytiku a analytikům. Článek budu průběžně měnit, beru to jako takový přehled pro mě, urovnání v moji hlavě. Budu tam dávat i datumi, kdy co přibylo. Článek ještě neprošel korekcí, bude ještě ve vývoji. Co jsou to Google analytics 4? Je to moderní analytický […]

Rubriky
Blog o webové analytice

Google analytics metriky v době ITP: Uživatel > Návštěvy > Zobrazení stránek

Aktuální struktura z Google analytics: Uživatel > Návštěvy > Zobrazení stránek > Události na stránce Celé to začíná vytvářet čísla více a více vzdálená realitě. A proto jsem si udělal myšlenkové cvičení na téma, kterým z těchto metrik jako moc jde věřit. Ono to historicky docela fungovalo než se na světě objevili mobilní aplikace, single […]