Rubriky
Blog o SEO - Optimalizace pro vyhledávače

Moje představa o budoucnosti #SERP (visual+voice)

Většinou bude zobrazen 1 výsledek #SEO #PPC nerozlišuje.

Vyhledávač u 60% dotazů správně vybere a rovnou:
– otevře 1 výsledek, pokud ví, že to je nejlepší odpověď.
– zobrazí unifikovaně data odpovídající na celý dotaz přímo ve vyhledávání, někde dole bude malý odkaz na zdroj dat.
– rozhraní služby (nákup), u nákupu jméno, fotky parametry, recenze a tlačítko koupit ihned, zaplacení bude přes Google pay a jen se Google zeptá jestli to chcete poslat domů na vaši adresu nebo jinam.

U 20% se bude ptát na rozšíření upřesnění přes nabídnuté možnosti, bude chtít zadat směr hledání, nabídne témata. Vyhledávač se bude snažit urychlit cestu ke nejlepšímu výsledku navigací uživatele postupným dávkováním informací. 

U zbytku nebo pokud první 2 možnosti neuspokojí, tak
nabídne klasické staré hledání s velkým počtem výsledků, řazené přes machine learning. 

Nákup a podobné činnosti půjdou provést přes hlas, stejně tak i ze vizuálního SERPu. Většina jednoduchých stránek předávajích jednoduchou informaci zanikne, protože Google na to odpoví rovnou bez toho aby tam musel vodit lidi.

Google bude rovnoměrně dávat reklamy a bude platit za funkce a data (paywall), lidé už nebudou chodit na stránky, obsah bude zobrazován v univerzální rozhraní(znáte AMP:D ). Služby naopak budou platit za integraci své služby (třeba obchodu) do SERPu a Google si bude brát % z prodeje.

Bude to konec SEO specialistů?

Za mě asi ne, ano nebude potřeba tolik lidí, zvláště těch co dělají méně kvalifikovanou práci. V tom souhlasím s Markétou a stejným vývojem jako v PPC  . Co je zajímavé, tak by mohl skončit zlatý věk e-shopů a v ČR by to mohlo dost lidí docela bolet. Co je však důležité ta taková vize bude realizována třeba za 5-10let a to jen pokud to lidstvo dovolí a nebudou velké krize, které způsobí roztříštění lidstva na menší části.

Jak vidíte budoucnost vyhledávání Vy?

Napište na své odpovědi na FB, tak že nasdílíte článek a zmíníte mě tam přes @. Díky Původní FB post.

 

.