Rubriky
Blog o webové analytice

Jaké další webové analytiky mohu doporučit?

Velmi často se ke mě dostává požadavek, koho dalšího mám oslovit, když já stále nemám čas / místo na nové klienty … A tak tohle je taková forma #SharingIsCaring, tjs. pomoc ostatní a komunitě.

Základní pravidlo je, vždy se zeptejte, jestli mají všichni specialisté čas. Odmítnutí není to nic osobního, prostě jen velká část lidi zavalená práci. Zvláště ti známější jsou často zavelení. Cena se může měnit, v Praze trochu více, podle vytížení etc. Což dělám i já.

Cíl je udělat tak trochu seznam různých analytiků, aby jste si mohli vybrat.

Roman Appeltauer, za mě nejlepší webový (&apps) analytik v ČR. Pomohl strašně moc lidem na začátku kariery. Za mě není většího borec na sGTM v ČR a hloubkou znalostí i top v Evropě. Poslední dobou si ujíždí hodně na BigQuery a vlastním datovém modelu pro data z GA4 BQ exportu. [web:signals.cz]

Vašek Jelen – Dlouhodobě ho mohu asi doporučit, co jsem viděl jeho práci, tak to vypadalo super. Doručuje, funguje. Umí patřičné triky, ovládá Google BigQuery, pracuje s daty etc. Dokonce i školí. [web:measuredesign.cz]

Aneta (Hejnová) Holá – Prošla si velkými klienty, spolupracovala s seniorními webovými analytiky. Školí i jako Google Certified Trainer i Holky z marketing etc. Praha [web:anetahejnova.cz]

Zbyněk Hyrák – Strašně oceňuji jeho trvalé školení základů webové analytiky a péči o malé a střední e-shopy. Praha a nebo remote. [web:optimalizovany-web.cz]

Jan Zdarsa – Je to spíše datový analytik, ale je to holka pro všechno, co umí nastavit i to měření, co vám udělá od věcí v BQ i nějaké to nastavení, napíš si vlastní skriptíky, zabrouzdá do datové analytiky a většího pohledu jak se to dělá ve světě u velkých projektů. Dříve roky byl na straně Google, teď bere i zakázky a je zpět v ČR.

Lukáš Burkoň – Za mě medior webový analytik se zkušenostmi. Teď si hraje i sGTM. Historicky vývojář, takže umí i technické věci. Co jsem viděl, tak umí, neviděl jsem, že by tam měl nějaké chyby. Takže mohu doporučit. Dali jsem si call a neviděl jsem v jeho implementacích chyby.

Jiří Mařík – Aktuálně se dost baví Business Intelligence a reportingem nejen na webovými daty. Historicky trochu s příklonem k performance cpc, chvilku i Googler. [web.jirimarik.com]

Michal Nováček – Ten se zaměřuje na mobilní aplikace a jejich analytiku.

Pak trochu Moravy 🙂

Tomáš Hanáček – Sídlí v Brně, ale dělá i Prahu. Taky super analytik, teď hodně staví, takže spíše se ozvěte na podzim. 😉 [web:tomashanacek.cz]

Zdeněk Hejl – Sledují ho delší dobu, párkrát jsem mu i trochu viděl po druky. Co vím, dělám dlouhodobě dobře svou práci. [web:zdenek-hejl.com]

Adam Jurák – Taky spíše Brno a okolí.  Kombinace markeťáka a analytika [web:adamJurak.cz]

Tomáš Pic –  A další Brno 🙂 Kombinace webového analytika a UXáka.

Ondřej Švec –  Ex Performace Marketér. Jako webový analytik se zaměřuje se na implementace GTM / GA4. Rád by více dělal server GTM a AB testování. Preferuje Remote a pohybuje se kolem Boskovic. Jezdí po MeasureCampech.

Za Slovensko ještě:

Marek Ďurček – Prošel si Triadem a Orange. Holka pro všechno, umí i programovat etc.

Jsou to všichni?

Ještě mám pár analytiků na dotaz, kteří nechtějí být veřejně, protože dělají zároveň pro některé agentury a agentury by asi nerady viděli, že se z nich pozvolna stávají freelanceři. Těm to přeposílám separátně.

Někteří nechtěli být uvedeni, protože mají taky hodně práce a chtějí mít klid.

Několik jsem jich prozatím vyloučil, protože neprošli přes několik požadavku, co jsem si dál.

Je vynechaná strašná hromada dobrých analytiků, co jsou napřímo ve firmách (Na HPP) jako je Lukáš Čech, Antonín Kučera a mnoho dalších.

Pak jsou tu agentury

Optimics – Ideální na nejsložitější velké projekty a jsou solidně i nejdražší co vím. Mají opravdu hodně silné propojení na Google o kterém se může jiným agenturám jen zdát. Google partner, co vám prodá GA360.

Taste, tam to má pod palcem Jan Tichý (Můžete ho mít na školení, doporučuji), taky s velkou historií analytiky, pořádají spousty Restartů, data date a další. Taky Google partner, co vám prodá GA360.

Digitální architekti Operují v Plzni a nově i v  Praze. Vede to tam Marek Čech.

House of Řezáč – Mají tam Pavel Šabatka a jeho team. Operují hlavně v Brně.

igloonet – Tam to tahá Adam Šilhan, ale má tam i skvělé nováčky v oboru, co strašně rychle rostou. Taky Brno 🙂 i s kanclem v Praze.

DASE pro Slovensko. Tam nikdo jiný co vím moc není. Snaží se, tvoří obsah, edukují trh. Fandím.

Kde jinde sehnat webového analytika?

Velmi dobří analytici jsou i performance PPC specialisté. Protože ti bez měření neudělají skoro nic. Takže velmi často jsou dost dobří a plně stačí na základní a mírně pokročilou webovou analytiku.

Chybí vám tam někdo?

Napište mi na sociálních sítích osobní zprávu… mírně si ho prověřím a pak ho rád přidám do seznamu, pokud projdete.

Reálně tam nejsou všichni analytici, občas jsem se já i spálil. Jinak obecně si myslím, že všichni napsaní dobře ovládají svou obor, neznám všechny jejich kostlivce ve skříni, ale věřím, že dělají svou práci dobře. Taky je nutné říci, že každý projekt si musí najít svého optimálního analytika. Ne každý analytik je vhodný na vše, někdo má rád e-shopy, někdo chce jen super výzvy, někdo je vhodný více na měření produktu, někdo na měření návštěvnosti etc. etc. každý má svoje. Berte to tak, že nekupujete rohlíky v krámě, ale vybíráte si partnera pro business, který vám má pocit ho dělat lépe.

.