Problémy s AMP ve webové analytice e-shopů

Prošel jsem desítky AMP(Accelerated Mobile Pages) case study, vzorových českých i zahraničních AMP e-shopů etc. a zjistil, že všechny mají super jednoduché měření a propagaci (zaměřená jen na zobrazení stránky). Tato jednoduchost je o tom, že eshopy tedy weby zaměřené na prodej produktů zcela v AMPu ignorují produkt. U klasických eshopů jsme zvyklí, že měříme Google Analytics enhanced ecommerce, takže využíváme reporting zaměřený na produkt(cena, prodej, kategorie, brandy, sku, varianty). Podobně se chováme i v reklamě, kde jsou data o produktu základ pro produktovou reklamu, typicky pro super výkonný produktový dynamický remarketing a další formy reklamy pracující s produktem.

Celý článek

Vylepšené měření pohybu uživatele na webu GTM GA

Verze 2.0 mého článku o  „Eliminace (not set) v Google analytics enhanced ecommerce impressions listu a dalších reportech“

Co získáte?

Proměnnou co říká, přes jaký prvek se uživatel dostal na danou stránku, včetně reloadů a rediretů externí zdrojů a další navigace.

Tuto hodnotu si pak můžete poslat jako custom dimenze nebo content groupingu, případně ji používat v Google analytics enhanced ecommerce detailu.

Celý článek

Eliminace (not set) v Google analytics enhanced ecommerce impressions listu a dalších reportech

Co jsem vymysl z GA+GTM za dnešek … oprava (not set) v GA EE impressions listu v reportech.

Už mě nebavilo se na to dívat. Dost trafiku mi jde přímo na jednotlivé produkty, takže to chtělo vyladit 🙂 .

Samozřejmě to jde udělat ještě lépe a to že na každé místo webu, kde dám produkt vložím impressions list a ten budou předávat programátoři do detailu etc. a i tak by to nevyřešilo v vše a proto jsem si naprogramoval následující.

Celý článek

Oprava chybějící návštěvnosti z Android-app v Google Universal analytics

O co jde?

Ve starých Legacy Google analytics (ga.js) je možné vidět návštěvnost ze zdrojů začínajících com , jedná se o návštěvnost z Android aplikací. Tato návštěvnost v novějších Google Universal analytics už není a padá do přímé návštěvnosti (Direct). Tento návod opravuje chybu implementace UA co je hlášená od 2012. Prakticky jde o to, že UA (analytics.js) neumí pracovat s referralem android-app:// .

Celý článek

Hodnota dataLayer proměnné na jedno použití. Google tag manager

Pokud používáte automatické eventy v Google tag manageru vycházející z pojmenování universal analytics, tak se vám může stat, že při odesílání dat, odešlete data i z přechozí automatické událostí. Hodnoty proměnných dataLayeru přetákájí, pokud nepoužijete vždy všechny odesílané proměnné. Na tento jev často narazíte u starých projektů navržených digitálními agenturami, kdy se často odesilala kombinace kategorie a akce události.  Jelikož často nebyvají kapacity opravy těchto detailů, přišel jsem s tímto článkem a návodem jak to řešit. Celý článek