Měl jsme pár dotazů, jestli nemám něco i pro PPC 🙂 a proto jsem vytasil tyto super jednoduché, super efektivní proměnné..
PageURL-utm_campaign
Co to je za proměnnou?
Proměnná vytáhne název reklamní označkované kampaně z URL otevřené stránky.
Ano viděl jsem tento problém řešený různými skripty a parsování z URL a dalšími šílenými konstrukcemi , což moc dobře nevypadá a ještě hůře funguje a proto jsem publikoval tuto nejčistší variantu, žádné knihovny typu jquery, js, prostě základní funkce GTM a vědět co chtít.
Název: PageURL-utm_campaign
Výběr typu: Proměnná automatické události
Konfigurace proměnné
Typ proměnné: Adresa URL prvku
Typ komponenty: Dotaz
Klíč dotazu:
utm_campaign
K čemu tato proměnná slouží?
Můžete ji použít spouštění pravidel, označovaná dat v další analytice, je to stavební kámen pro další skripty a proměnné.
Alternativy:
Název: PageURL-utm_medium
Co to je: Obsah UTM parametru medium (médium).
Klíč dotazů:
utm_medium
Název: PageURL-utm_source
Co to je: Obsah UTM parametru source. (zdroj).
Klíč dotazů:
utm_source
Název: PageURL-utm_content
Co to je: Obsah UTM parametru content (obsah).
Klíč dotazů:
utm_content
Název: PageURL-utm_term
Co to je: Obsah UTM parametru term (klíčové slovo).
Klíč dotazů:
utm_term
Co dalšího?
Na stejném principu si z URL můžete vytáhnout třeba hledaný výraz interního hledání na stránce, obvykle “s”.
Nebo další parametry vašeho systému co máte v URL a nechtějí se vám dávat do datové vrstvy.
Jaké by jste chtěli další skripty? Napište si do komentářů…
2 reakce na „Proměnné Google tag manager díl č.5 – UTM parametry“
Díky Marku 🙂
Jelikož jsem v GTM a Analytice poměrně nový, rád bych se zeptal na jednu věc. Šlo by na základě pravidla, kde utm_source (utm_meidum) je rozdílné (např. pro kampaň na FB, Skliku, AdWords,…), udělat funkci, která by změnila na stránkách telefonní číslo?
Účelem je, abychom byli schopni sledovat, kolik telefonátů přivedly PPC kampaně, Facebook kampaně, apod. Pro každý kanál bychom pak měli právě jedno telefonní číslo. Teď už jen zařídit, aby se lidem z Facebooku zobrazovalo unikátní telefonní číslo určené pro sledování telefonátů přivedených z FB kanálu. Stejně tak by to bylo i pro další kanály…
Předem díky za odpověď 🙂
Ano jde, podle refrerral nebo jeho utm parametrů v GTM to spustíš a pak jde udělat javascriptový replace. Jen se může stát že to blikne. Kdýž to uděláš rovnou v php tak tam nebude ani to bliknutí.