Rubriky
Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager díl č.5 – UTM parametry

Měl jsme pár dotazů, jestli nemám něco i pro PPC 🙂 a proto jsem vytasil tyto super jednoduché, super efektivní proměnné..

PageURL-utm_campaign

Co to je za proměnnou?

Proměnná vytáhne název reklamní označkované kampaně z URL otevřené stránky.
Ano viděl jsem tento problém řešený různými skripty a parsování z URL a dalšími šílenými konstrukcemi , což moc dobře nevypadá a ještě hůře funguje a proto jsem publikoval tuto nejčistší variantu, žádné knihovny typu jquery, js, prostě základní funkce GTM a vědět co chtít.

Název: PageURL-utm_campaign
Výběr typu: Proměnná automatické události

Konfigurace proměnné
Typ proměnné: Adresa URL prvku
Typ komponenty: Dotaz
Klíč dotazu:

K čemu tato proměnná slouží?

Můžete ji použít spouštění pravidel, označovaná dat v další analytice, je to stavební kámen pro další skripty a proměnné.

Alternativy:

Název: PageURL-utm_medium
Co to je: Obsah UTM parametru medium (médium).
Klíč dotazů:

Název: PageURL-utm_source
Co to je: Obsah UTM parametru source. (zdroj).
Klíč dotazů:

Název: PageURL-utm_content
Co to je: Obsah UTM parametru content (obsah).
Klíč dotazů:

Název: PageURL-utm_term
Co to je: Obsah UTM parametru term (klíčové slovo).
Klíč dotazů:

 

Co dalšího?

Na stejném principu si z URL můžete vytáhnout třeba hledaný výraz interního hledání na stránce, obvykle „s“.
Nebo další parametry vašeho systému co máte v URL a nechtějí se vám dávat do datové vrstvy.

 

Jaké by jste chtěli další skripty? Napište si do komentářů…

.