Co to je? Automatické hlídání změn kontejnerů Google Tag manageru. GTM umí hodně pomoci při stavbě analytiky webu, ale i tento web zbořit. A proto je dobré změny v GTM hlídat. Pokud pak na jednom projektu pracuje více lidí co reálně potřebují využívat Google tag manager, je nutná kooperace a hlídání změn. Aby jeden neuvážený […]
Štítek: Google_tag_manager_cs
Google tag manager je nástroj pro komplexní správu měřících a dalších skriptů na webu. V díky tomuto nástroji aplikuje základní analytika na webu velmi jednoduše, typickým základním měřícím kódem je značka Google Analytics která lze přidat na pár kliků. Jedna z velkých výhod toto nástroje, že na jednom místě jsou spravovány všechny měřící kódy a proto jejich aktualizace je opravdu velmi jednoduchá. Díky přesunutí skriptů mimo jádro webu není pro každý zásah do měření potřeba programátory, což šetří čas i finance. Základní implementace je že se do základní šablony stránky vloží kus kódu, který se nemění. Tento kód umožňuje do webu vkládat další měření bez dalšího zásahu do webu. Pomoci toho nástroje jde i implementovat i velmi složité měření typicky za použití dataLayer, což je datová vrstva webu.
Google Tag Manager je v několika verzích:
Pro webové stránky a typu AMP
Pro mobilní aplikace Android a IOS
Měl jsme pár dotazů, jestli nemám něco i pro PPC 🙂 a proto jsem vytasil tyto super jednoduché, super efektivní proměnné..
Tentokrát se podíváme na jednoduché základní proměnné. Fungují na všech prohlížečích podporujících DOM, obecně lze říci že všechny prohlížeče co umí javascript, což jsou všechny moderní prohlížeče. Jedná se o nejzákladnější proměnné, většinou data z nich slouží při stavbě složitějších skriptů a podmínek v Google Tag Manageru.
V předchozím díle jsme si ukázali jednoduchou extrakci dat z hlavičky, teď se podíváme na další hodnoty které se tahají z property. <meta property=“article:section“ content=“Analýzy“ /> V čemu to slouží? V property jsou typicky uloženy více věci týkající se sociálních sítí a daného obsahu stránky. Ukázkou může být autor článku, štítky článku/produktu, jeho cena, odkaz […]
V čemu to slouží? Zjišťování správné indexace obsahu pro SEO, třídění obsahu v Google Analytics. Ukáže vám, kde máte jak nastavené meta robots. <meta name=“robots“ content=“index, follow“> Data sbírají sami uživatelé na celém webu včetně privátních zón, takže se o to opravdu můžete opřít. Osobně to rád využívám, zvláště u složitějších webu, kde se kombinuje […]
V rámci vánoc budu publikovat pár tipů na měření a online marketing. Google Analytics Client ID je jednoduchá základní proměnná co by měla jít s každým hitem do vlastní dimenze. Co určuje? Je to hodnota měřící cookie Google Analytics, která určuje z pohledu měření uživatele. Samotné založení proměnné v GTM cookie nevytvoří, jen ji čte […]
Chovají se lidi podle počasí? Samozřejmě a docela výrazně, platí to prakticky pro všechny venkovní činnosti, pohostinství, turistiku, zahrádkářství, bazény atd.