Rubriky
Blog o webové analytice

Google tag manager – Měření kliknutí odkazů s javascriptem

Ne vždy jsou na webu pěkné klasické odkazy a někdy je neuzná GTM a pak nefunguje ani gtm.linkclick. A proto je někdy potřeba berlička.

Rubriky
Blog o webové analytice

Google Tag manager proměnná: Seznam všech proběhlých eventů

Někdy v Google tag manageru potřebujete se podívat do historie co se už stalo a podle toho udělat různé podmínky a pro jsem napsal několik proměnných.

Rubriky
Blog o SEO - Optimalizace pro vyhledávače Blog o webové analytice

Parametr Facebooku v URL fbclid a jeho odebrání.

Co se stalo? Facebook začal přidávat do URL adresy prokliku z Facebook postů  parametr fbclid (Facebook Click Identifier). Tento parametru se objevuje jen u webové verze Facebooku a to jak na destop tak mobilní verze webu, zatím se neobjevil nikde na Andriod či IOS aplikacích.

Rubriky
Blog o webové analytice

Měření přehrávání HTML5 audio pomocí Google tag manageru

Můžete si nainstalovat nějáký divoký MP3 přehrávač do webu. Bude zpomalovat každou stránku webu bude dělat problém s vykreslením, cashe a mimifikací. Nebo můžete použít HTML5 audio prohlížeče, dle https://www.w3schools.com/html/html5_audio.asp

Rubriky
Blog o webové analytice

6 nejlepších podcastů webové analytice

V analytice je moc podcastů není. Ale i to málo stojí za to 😉 . Každý díl je pro mě takový malý osobní measure camp.

Rubriky
Blog o webové analytice

Query selector (xpath) – Google Tag manager proměnná

Co to je? Plná cesta ke kliknutému viděnému prvku v HTML, jednoznačně určující daný prvek. K čemu to je? Pěkné popisky kliknutí. Použití ve vlastních proměnných a podmínkách

Rubriky
Blog o webové analytice

Jak se zbavit trvale spamu v Google Analytics? Návod přes Google Tag Managere, Universal Analytics AMP MP

Trochu teorie o spamu v Google Analytics Jak spam funguje? Na váš web přijde spam robot, ten si zobrazí celou stránku vašeho webu a získá tím vaše ID Google Analytics a začne vás zásobovat referral spamem, nově třeba v i spamem ve stránkách nebo klíčových slovech.