Proměnné Google tag manager díl č.3 – Obsah meta data typu property pro seskupení obsahu v Google Analytics

V předchozím díle jsme si ukázali jednoduchou extrakci dat z hlavičky, teď se podíváme na další hodnoty které se tahají z property.

V čemu to slouží?

V property jsou typicky uloženy více věci týkající se sociálních sítí a daného obsahu stránky. Ukázkou může být autor článku, štítky článku/produktu, jeho cena, odkaz na jeho obrázek, popisek pro sociální sítě nebo třeba i cena výrobku. Tyto data lze jednoduše získat z hlavičky aniž bychom si je museli složitě parsovat z obsah nebo dávat do datové vrstvy, což se děje často duplicitně . Omezuje se tím i velikost odesílaných dat do datové vrstvy.
(Pokračování textu…)

Celý článek

Proměnné Google tag manager díl č.2 – obsah meta robots pro seskupení obsahu v Google Analytics

V čemu to slouží?

Zjišťování správné indexace obsahu pro SEO, třídění obsahu v Google Analytics. Ukáže vám, kde máte jak nastavené meta robots.

Data sbírají sami uživatelé na celém webu včetně privátních zón, takže se o to opravdu můžete opřít. Osobně to rád využívám, zvláště u složitějších webu, kde se kombinuje více CMS nebo případně programátoři vytváří jednotlivé stránky na míru, kde se často na něco zapomene. To, že privátní stránka není na Google nemusí být tím, že má správně nastavenou indexaci, jen chyběl odkaz. Pak se někdo odkáže a budete mít v indexu i privátní klientskou zónu, čemuž je dobré předcházet. (Pokračování textu…)

Celý článek

Proměnné Google tag manager 1 – Google Analytics Client ID

V rámci vánoc budu publikovat pár tipů na měření a online marketing.
Google Analytics Client ID je jednoduchá základní proměnná co by měla jít s každým hitem do vlastní dimenze. Co určuje? Je to hodnota měřící cookie Google Analytics, která určuje z pohledu měření uživatele. Samotné založení proměnné v GTM cookie nevytvoří, jen ji čte když existujte.
(Pokračování textu…)

Celý článek