Proměnné Google tag manager díl č.4 – Základní proměnné

Tentokrát se podíváme na jednoduché základní proměnné. Fungují na všech prohlížečích podporujících DOM, obecně lze říci že všechny prohlížeče co umí javascript, což jsou všechny moderní prohlížeče.
Jedná se o nejzákladnější proměnné, většinou data z nich slouží při stavbě složitějších skriptů a podmínek v Google Tag Manageru.
Celý článek

Proměnné Google tag manager díl č.3 – Obsah meta data typu property pro seskupení obsahu v Google Analytics

V předchozím díle jsme si ukázali jednoduchou extrakci dat z hlavičky, teď se podíváme na další hodnoty které se tahají z property.

V čemu to slouží?

V property jsou typicky uloženy více věci týkající se sociálních sítí a daného obsahu stránky. Ukázkou může být autor článku, štítky článku/produktu, jeho cena, odkaz na jeho obrázek, popisek pro sociální sítě nebo třeba i cena výrobku. Tyto data lze jednoduše získat z hlavičky aniž bychom si je museli složitě parsovat z obsah nebo dávat do datové vrstvy, což se děje často duplicitně . Omezuje se tím i velikost odesílaných dat do datové vrstvy.
Celý článek

Proměnné Google tag manager díl č.2 – obsah meta robots pro seskupení obsahu v Google Analytics

V čemu to slouží?

Zjišťování správné indexace obsahu pro SEO, třídění obsahu v Google Analytics. Ukáže vám, kde máte jak nastavené meta robots.

Data sbírají sami uživatelé na celém webu včetně privátních zón, takže se o to opravdu můžete opřít. Osobně to rád využívám, zvláště u složitějších webu, kde se kombinuje více CMS nebo případně programátoři vytváří jednotlivé stránky na míru, kde se často na něco zapomene. To, že privátní stránka není na Google nemusí být tím, že má správně nastavenou indexaci, jen chyběl odkaz. Pak se někdo odkáže a budete mít v indexu i privátní klientskou zónu, čemuž je dobré předcházet. Celý článek

Proměnné Google tag manager 1 – Google Analytics Client ID

V rámci vánoc budu publikovat pár tipů na měření a online marketing.
Google Analytics Client ID je jednoduchá základní proměnná co by měla jít s každým hitem do vlastní dimenze. Co určuje? Je to hodnota měřící cookie Google Analytics, která určuje z pohledu měření uživatele. Samotné založení proměnné v GTM cookie nevytvoří, jen ji čte když existujte.
Celý článek

📈 S čím vám mohu pomoci?

Pomohu vám nastavit správně měření na vašem webu, naučím vás jak využít data z webové analytiky pro posunutí vašeho business dopředu. Pomohu vám být vidět více ve vyhledávání a spolu upravíme váš web, tak aby plnil i své cíle.

3 důvody proč si mě vybrat:

1. Vždy nabízím jen nejaktuálnější technologie a postupy.
2. Mám zkušeností jak v malých tak velkých online projektech.
3. Jsem upřímný a hlavní cílem je vždy celkový prospěch klienta.

Webová analytika

Chcete vědět jak vyděláváte? Kde investujte efektivně a kde vyhazujte peníze z okna? Chcete vědět co opravdu dělají návštěvníci vašeho webu?

 
Chci měřit

Interní workshop

Školím formou workshopu, přímo nad vašimi daty, aby jste si sami vyzkoušeli, co a jak funguje. Školím jak interní teamy firem, tak jednotlivce.
 
Chci školení

Pomoc online marketing agenturám

Pomáhám agenturám ve webové analytice, online marketingu. Když příjde super těžký problém, tak zavolájí a já to vyřeším.
 
Chci pomoci

Další služby pro stavající klienty

Klienti webové analytiky mohou využít i mé pomoci s online marketingem a SEO. Dohled a pomoc internímu teamu.
 
Pomoc s online SEO

 
Návod na zbavení se referral spamu v Google analytics klikněte je zde