Ne vždy jsou na webu pěkné klasické odkazy a někdy je neuzná GTM a pak nefunguje ani gtm.linkclick. A proto je někdy potřeba berlička.

Google Analytics je nejrozšířenější nástroj webové analytiky na světě.
Zkratky: „GA“, „geáčka“, Universal Analytics.
V základu tento analytický nástroj měří dobře, ale čím více ho správně nastavujete, tím více se čísla více blíží realitě.
Nástroj se opírá o cookies a je celkově zaměřený na měřený návštěv.
Profi verze analytiky jsou velmi často implementovány pomoci Google Tag manageru.
Ne vždy jsou na webu pěkné klasické odkazy a někdy je neuzná GTM a pak nefunguje ani gtm.linkclick. A proto je někdy potřeba berlička.
Někdy v Google tag manageru potřebujete se podívat do historie co se už stalo a podle toho udělat různé podmínky a pro jsem napsal několik proměnných.
Co se stalo? Facebook začal přidávat do URL adresy prokliku z Facebook postů parametr fbclid (Facebook Click Identifier). Tento parametru se objevuje jen u webové verze Facebooku a to jak na destop tak mobilní verze webu, zatím se neobjevil nikde na Andriod či IOS aplikacích.
Můžete si nainstalovat nějáký divoký MP3 přehrávač do webu. Bude zpomalovat každou stránku webu bude dělat problém s vykreslením, cashe a mimifikací. Nebo můžete použít HTML5 audio prohlížeče, dle https://www.w3schools.com/html/html5_audio.asp
V analytice je moc podcastů není. Ale i to málo stojí za to 😉 . Každý díl je pro mě takový malý osobní measure camp.
Občas slýchám o to že někdo chce být webový analytikem. Zkoušel jsem pár lidi mentorovat a mnoha prostě pomoci s analytikou.
Je to konference pořádaná webovými analytiky pro webové analytiky inspirovaná BarCampy. Za mě to je nejlepší akce, co je každý rok a mám ji rád hlavně kvůli minimálním počtu bullshit obsahu, žádné prázdné self promo nebo hardsell.