Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager díl č.4 – Základní proměnné

Tentokrát se podíváme na jednoduché základní proměnné. Fungují na všech prohlížečích podporujících DOM, obecně lze říci že všechny prohlížeče co umí javascript, což jsou všechny moderní prohlížeče. Jedná se o nejzákladnější proměnné, většinou data z nich slouží při stavbě složitějších skriptů a podmínek v Google Tag Manageru.Pokračovat ve čteníProměnné Google tag manager díl č.4 – Základní proměnné

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager díl č.3 – Obsah meta data typu property pro seskupení obsahu v Google Analytics

V předchozím díle jsme si ukázali jednoduchou extrakci dat z hlavičky, teď se podíváme na další hodnoty které se tahají z property.

V čemu to slouží? V property jsou typicky uloženy více věci týkající se sociálních sítí a daného obsahu stránky. Ukázkou může být autor článku, štítky článku/produktu, jeho cena, odkaz na jeho obrázek,…Pokračovat ve čteníProměnné Google tag manager díl č.3 – Obsah meta data typu property pro seskupení obsahu v Google Analytics

Rubriky
Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager díl č.2 – obsah meta robots pro seskupení obsahu v Google Analytics

V čemu to slouží? Zjišťování správné indexace obsahu pro SEO, třídění obsahu v Google Analytics. Ukáže vám, kde máte jak nastavené meta robots.

Data sbírají sami uživatelé na celém webu včetně privátních zón, takže se o to opravdu můžete opřít. Osobně to rád využívám, zvláště u složitějších webu, kde se kombinuje více CMS nebo…Pokračovat ve čteníProměnné Google tag manager díl č.2 – obsah meta robots pro seskupení obsahu v Google Analytics

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager 1 – Google Analytics Client ID

V rámci vánoc budu publikovat pár tipů na měření a online marketing. Google Analytics Client ID je jednoduchá základní proměnná co by měla jít s každým hitem do vlastní dimenze. Co určuje? Je to hodnota měřící cookie Google Analytics, která určuje z pohledu měření uživatele. Samotné založení proměnné v GTM cookie nevytvoří, jen ji čte…Pokračovat ve čteníProměnné Google tag manager 1 – Google Analytics Client ID

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Google Analytics – Tabulka všech dimenzí a metrik

Jelikož pohybuji delší dobu v analytice, tak v rámci vánoc uvolním pár skriptů atd. První dárek je tabulka se všemi dimenzemi a metrikami Google Analytics. Slouží k průzkumu a rychlému přehledu, co která proměnná znamená jaká další jsou ve stejné skupině, či z čeho se daná metrika počítá.Aneb není nad to to mít na jednom…Pokračovat ve čteníGoogle Analytics – Tabulka všech dimenzí a metrik

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Počasí v Google Analytics – pomocí Google Tag Manageru (HTTPS verze)

Chovají se lidi podle počasí? Samozřejmě a docela výrazně, platí to prakticky pro všechny venkovní činnosti, pohostinství, turistiku, zahrádkářství, bazény atd.Pokračovat ve čteníPočasí v Google Analytics – pomocí Google Tag Manageru (HTTPS verze)

Rubriky
Blog o webové analytice

Základní nastavení – Dobré praktiky Google Analytics

Jsou určité „Dobré praktiky Google Analytics“, které je dobré dodržovat. Protože co nastavíte na začátku , to máte na už napořád. Protože nebude chtít přijít o data… nebo je dělit do více GA  profilu. Jeden web = Jeden účet Ne, opravdu se nevyplatí jeden účet a tvořit jen profily pro úplně rozdílné weby. Jedna doména…Pokračovat ve čteníZákladní nastavení – Dobré praktiky Google Analytics