Rubriky
Blog o webové analytice

Nastavení přístupových práv v Google analytics pro vašeho online marketing specialistu / agenturu

Co nedělat? Nedávejte komukoliv(agentura, konzultant) vaše přihlašovací údaje do vašeho Google Analytics. Nepoužívejte jedno stejné heslo ve všech službách. Nenastavujte kohokoliv vyšší nebo stejné práva k web než máte vy sami.

Rubriky
Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager díl č.5 – UTM parametry

Měl jsme pár dotazů, jestli nemám něco i pro PPC 🙂 a proto jsem vytasil tyto super jednoduché, super efektivní proměnné..

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager díl č.4 – Základní proměnné

Tentokrát se podíváme na jednoduché základní proměnné. Fungují na všech prohlížečích podporujících DOM, obecně lze říci že všechny prohlížeče co umí javascript, což jsou všechny moderní prohlížeče. Jedná se o nejzákladnější proměnné, většinou data z nich slouží při stavbě složitějších skriptů a podmínek v Google Tag Manageru.

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager díl č.3 – Obsah meta data typu property pro seskupení obsahu v Google Analytics

V předchozím díle jsme si ukázali jednoduchou extrakci dat z hlavičky, teď se podíváme na další hodnoty které se tahají z property. <meta property=“article:section“ content=“Analýzy“ /> V čemu to slouží? V property jsou typicky uloženy více věci týkající se sociálních sítí a daného obsahu stránky. Ukázkou může být autor článku, štítky článku/produktu, jeho cena, odkaz […]

Rubriky
Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager díl č.2 – obsah meta robots pro seskupení obsahu v Google Analytics

V čemu to slouží? Zjišťování správné indexace obsahu pro SEO, třídění obsahu v Google Analytics. Ukáže vám, kde máte jak nastavené meta robots. <meta name=“robots“ content=“index, follow“> Data sbírají sami uživatelé na celém webu včetně privátních zón, takže se o to opravdu můžete opřít. Osobně to rád využívám, zvláště u složitějších webu, kde se kombinuje […]

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Proměnné Google tag manager 1 – Google Analytics Client ID

V rámci vánoc budu publikovat pár tipů na měření a online marketing. Google Analytics Client ID je jednoduchá základní proměnná co by měla jít s každým hitem do vlastní dimenze. Co určuje? Je to hodnota měřící cookie Google Analytics, která určuje z pohledu měření uživatele. Samotné založení proměnné v GTM cookie nevytvoří, jen ji čte […]

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Google Analytics – Tabulka všech dimenzí a metrik

Jelikož pohybuji delší dobu v analytice, tak v rámci vánoc uvolním pár skriptů atd. První dárek je tabulka se všemi dimenzemi a metrikami Google Analytics. Slouží k průzkumu a rychlému přehledu, co která proměnná znamená jaká další jsou ve stejné skupině, či z čeho se daná metrika počítá.Aneb není nad to to mít na jednom […]