Proměnné Google tag manager díl č.4 – Základní proměnné

Tentokrát se podíváme na jednoduché základní proměnné. Fungují na všech prohlížečích podporujících DOM, obecně lze říci že všechny prohlížeče co umí javascript, což jsou všechny moderní prohlížeče.
Jedná se o nejzákladnější proměnné, většinou data z nich slouží při stavbě složitějších skriptů a podmínek v Google Tag Manageru.
Celý článek

Proměnné Google tag manager díl č.3 – Obsah meta data typu property pro seskupení obsahu v Google Analytics

V předchozím díle jsme si ukázali jednoduchou extrakci dat z hlavičky, teď se podíváme na další hodnoty které se tahají z property.

V čemu to slouží?

V property jsou typicky uloženy více věci týkající se sociálních sítí a daného obsahu stránky. Ukázkou může být autor článku, štítky článku/produktu, jeho cena, odkaz na jeho obrázek, popisek pro sociální sítě nebo třeba i cena výrobku. Tyto data lze jednoduše získat z hlavičky aniž bychom si je museli složitě parsovat z obsah nebo dávat do datové vrstvy, což se děje často duplicitně . Omezuje se tím i velikost odesílaných dat do datové vrstvy.
Celý článek

Proměnné Google tag manager díl č.2 – obsah meta robots pro seskupení obsahu v Google Analytics

V čemu to slouží?

Zjišťování správné indexace obsahu pro SEO, třídění obsahu v Google Analytics. Ukáže vám, kde máte jak nastavené meta robots.

Data sbírají sami uživatelé na celém webu včetně privátních zón, takže se o to opravdu můžete opřít. Osobně to rád využívám, zvláště u složitějších webu, kde se kombinuje více CMS nebo případně programátoři vytváří jednotlivé stránky na míru, kde se často na něco zapomene. To, že privátní stránka není na Google nemusí být tím, že má správně nastavenou indexaci, jen chyběl odkaz. Pak se někdo odkáže a budete mít v indexu i privátní klientskou zónu, čemuž je dobré předcházet. Celý článek

Proměnné Google tag manager 1 – Google Analytics Client ID

V rámci vánoc budu publikovat pár tipů na měření a online marketing.
Google Analytics Client ID je jednoduchá základní proměnná co by měla jít s každým hitem do vlastní dimenze. Co určuje? Je to hodnota měřící cookie Google Analytics, která určuje z pohledu měření uživatele. Samotné založení proměnné v GTM cookie nevytvoří, jen ji čte když existujte.
Celý článek

Google Analytics – Tabulka všech dimenzí a metrik

Jelikož pohybuji delší dobu v analytice, tak v rámci vánoc uvolním pár skriptů atd.
První dárek je tabulka se všemi dimenzemi a metrikami Google Analytics.
Slouží k průzkumu a rychlému přehledu, co která proměnná znamená jaká další jsou ve stejné skupině, či z čeho se daná metrika počítá.Aneb není nad to to mít na jednom místě. Používám ji většinou při návrhu reportů na míru a aplikací.
Celý článek

Základní nastavení – Dobré praktiky Google Analytics

Jsou určité „Dobré praktiky Google Analytics“, které je dobré dodržovat.
Protože co nastavíte na začátku , to máte na už napořád.
Protože nebude chtít přijít o data… nebo je dělit do více GA  profilu.

Jeden web = Jeden účet

Ne, opravdu se nevyplatí jeden účet a tvořit jen profily pro úplně rozdílné weby.

Jedna doména = jedna služba = nejméně dva profily

Když Google Analytics na začátku nastavíte správně ušetří vám starosti a nervy pozdějí
Když Google Analytics na začátku nastavíte správně ušetří vám starosti a nervy pozdějí
  1. První profil – nefiltrovaný
  2. Druhy profil  s filtry
    • Vaše firemní IP adresa,
    • Vaše domácí IP adresa,
    • Klientova domácí IP adresa
    • Klientova firemní IP adresa
    • A další IP adresy klienta

Více domén:

Každá doména(cz sk com org ) by měl mít svou vlastní službu.

Proč ?

Jedna služba lze v Google Analytics napárovat jen s jednou službou Google Webmaster Tools a díky ní se ještě stále můžeme dostat ke keywords a dalším informacím . Pokud by to bylo udělané jinak přišli bychom o tyto drahocenné informace.

Profilů může být opravdu moc … Příkladem jsou vícejazyčné stránky.

      • 5 jazyků, to znamená domény .cz .sk .com .de .ru
      • U každé domény 2 profily (filtrovaný/ nefiltrovaný profil)
      • Další speciální dle potřeby (testovací , speciální měření cílů etc. )
      • Celkem 5×2+1= 11ks  profilů a více

Více se o spojování profilů a učtu Google Analytics dozvíte na stránkách Google podpory a Tracking Multiple Domain

Ukázka: Google analytics s více profily lepší případ - Dobré praktiky Google Analytics -
Ukázka: Google analytics s více profily lepší případ – Dobré praktiky Google Analytics –

Proč tohle píši?
Ne prvé jsem se setkal s jedním účtem a na něm třeba 10 profilu od deseti různých webu. Ono to teoreticky je v pořádku, protože na jeden Google účet můžete mít jen 25 účtů Google Analytics a přitom profilu můžete mít kolik chcete, takže lenost vytvořit si o jeden účet více a na sdílet data na hlavní profil. Zábava však končí, pokud chcete  takové profily  efektivně spravovat.

  • Google Merchant Center
  • Google Adwords
  • Google Analytics
  • Google Webmaster Tools
  • Google Analytics

Tam všude člověk začne narážet na omezení a prolínání mezi weby.