Rubriky
Blog o webové analytice

Přeposílání UTM parametrů z landing page na jinou doménu.

Klient měl několik jednorázových vstupních stránek na různých doménách a chtěl přes ně tahat trafik na svůj hlavní web.  Tyto landing page neobsahovali žádný formulář jen odkazy do nákupního procesu na jiné doméně. Takže vyhodnotit přínos jednotlivých kampaní bylo docela problém, protože data byla v několika Google analytics property (službách) a ve výsledku byl vidět […]

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Problémy s AMP ve webové analytice e-shopů

Prošel jsem desítky AMP(Accelerated Mobile Pages) case study, vzorových českých i zahraničních AMP e-shopů etc. a zjistil, že všechny mají super jednoduché měření a propagaci (zaměřená jen na zobrazení stránky). Tato jednoduchost je o tom, že eshopy tedy weby zaměřené na prodej produktů zcela v AMPu ignorují produkt. U klasických eshopů jsme zvyklí, že měříme […]

Rubriky
Blog o Internetovém marketingu Blog o webové analytice

Úvaha nad reklamou bez cookies třetích stran, půjde bez toho kvalitně cílit reklamu?

Ano, jak to vidím já, uváha o tom jak to bude fungovat.

Rubriky
Blog o webové analytice

Ladění customTask GTM GA

Simo Ahava má generátor customtasku, super věc, kombinuje jeho stávájí článku o customtask v Google tag manageru do jednoho uživatelsky příjmeného generátoru. Trochu jsem přidal pár vylepšení …

Rubriky
Blog o webové analytice

Hodnota dataLayer proměnné na jedno použití. Google tag manager

Pokud používáte automatické eventy v Google tag manageru vycházející z pojmenování universal analytics, tak se vám může stat, že při odesílání dat, odešlete data i z přechozí automatické událostí. Hodnoty proměnných dataLayeru přetákájí, pokud nepoužijete vždy všechny odesílané proměnné. Na tento jev často narazíte u starých projektů navržených digitálními agenturami, kdy se často odesilala kombinace […]

Rubriky
Blog o SEO - Optimalizace pro vyhledávače Blog o webové analytice

Parametr Facebooku v URL fbclid a jeho odebrání.

Co se stalo? Facebook začal přidávat do URL adresy prokliku z Facebook postů  parametr fbclid (Facebook Click Identifier). Tento parametru se objevuje jen u webové verze Facebooku a to jak na destop tak mobilní verze webu, zatím se neobjevil nikde na Andriod či IOS aplikacích.

Rubriky
Blog o webové analytice

Moje oblíbené podcasty o datové analytice, datech, machine learingu a vůbec

V tomto oboru je opravud hoodně obsahu, něktedy až moc, takže je si z čeho vybírat. 😉 Kdo chce být opravdu obraze může si poslechnou skoro všechno z toho výběru. Podcasty jsou velmi profesionální, obsahu je super kvalitní. Tvůrci ví a snaží se aby obecenstvo opravdu něco naučili.